TÜKETİCİ HAKLARI- CAYMA - İPTAL İADE KOŞULLARI
Genel Olarak
1.Kullanmakta olduğunuz web sitesi üzerinden elektronik ortamda sipariş verdiğiniz takdirde, size sunulan ön bilgilendirme formunu ve mesafeli satış sözleşmesini kabul etmiş sayılırsınız.
2.ALICI’lar, satın aldıkları ürünün satış ve teslimi ile ilgili olarak 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği (RG:27.11.2014/29188) hükümleri ile yürürlükteki diğer yasalara tabidir.
3.Ürün sevkiyat masrafı olan kargo ücretleri alıcılar tarafından ödenecektir. Satıcı, yaptığı kampanyalar ile ücretsiz kargo hizmeti de verebilir. Alıcıya sipariş öncesinde bildirmek koşulu ile kargonun ücretli veya ücretsiz olacağı kararı, satıcının elindedir.
4.Satın alınan her bir ürün, 30 günlük yasal süreyi aşmamak kaydı ile alıcının gösterdiği adresteki kişi ve/veya kuruluşa teslim edilir. Bu süre içinde ürün teslim edilmez ise, Alıcılar sözleşmeyi sona erdirebilir.
5.Satın alınan ürün, eksiksiz ve siparişte belirtilen niteliklere uygun ve faturası ile teslim edilmek zorundadır.
6.Satın alınan ürünün satılmasının imkansızlaşması durumunda, satıcı bu durumu öğrendiğinden itibaren 3 gün içinde yazılı olarak alıcıya bu durumu bildirmek zorundadır. 14 gün içinde de toplam bedel Alıcı’ya iade edilmek zorundadır.
7.Alıcı, satın aldığı ürün bedelini ödemez veya banka kayıtlarında iptal ederse, Satıcının ürünü teslim yükümlülüğü sona erer.
Kredi Kartı ile Ödemede İade
1.ALICI ürünü kaç taksit ile aldıysa banka ALICI’ya geri ödemesini aynı taksitle yapmaktadır. Banka tarafından ALICI’ya yapılacak iade şekli BANKA ile ALICI arasında olup SATICI/SAĞLAYICI’nın bu konuda herhangi bir sorumluluğu bulunmamaktadır.
2.SATICI bankaya ürün bedelinin tamamını tek seferde ödedikten sonra, banka poslarından yapılan taksitli harcamaların ALICI’nın kredi kartına iadesi durumunda, konuya müdahil tarafların mağdur duruma düşmemesi için talep edilen iade tutarları, yine taksitli olarak hamil taraf hesaplarına banka tarafından aktarılır. ALICI’nın satış iptaline kadar ödemiş olduğu taksit tutarları, eğer iade tarihi ile kartın hesap kesim tarihleri çakışmazsa her ay karta 1 (bir) iade yansıyacak ve ALICI iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri satışın taksitleri bittikten sonra, iade öncesinde ödemiş olduğu taksitleri sayısı kadar ay daha alacak ve mevcut borçlarından düşmüş olacaktır.
3. Kart ile alınmış mal ve hizmetin iadesi durumunda SATICI, Banka ile yapmış olduğu sözleşme gereği ALICI’ya nakit para ile ödeme yapamaz. Kredi kartıyla yapılan ödemelerin iadesi aynı kredi kartına yapılır.
Havale/Eft Ile Ödemede İade
ALICI’nın beyan ettiği banka hesabına iade yapılır.
Hediye Çeki ile Yapılan Ödemede İade
Hediye çeki kullanılarak gerçekleşen siparişlerde nakit iadesi yapılamaz, iade hediye çeki ile yapılır.
Pin Puan ile Yapılan Ödemede İade:
Site içerisinden kazanılan Pin Puanlar kullanılarak gerçekleşen siparişlerde nakit iadesi yapılamaz, iade puan olarak yapılır.
Yemek Kartlarıyla Yapılan Ödemede İade:
Yemek Kartlarının Sanal Posları ile gerçekleşen siparişlerde nakit iadesi yapılamaz, iade yemek kartı bakiyesi olarak yapılır.
CAYMA HAKKI, ÜRÜN İADESİ VE DEĞİŞİMİ:
1.ALICI, standart ürünlerde teslim tarihinden itibaren 14(ondört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin veya cezai şart ödemeksizin SATICI’ya aşağıdaki iletişim bilgileri üzerinden bildirmek şartıyla sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. ALICI’nın cayma hakkına ilişkin süresi mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ALICI’nın ürünleri teslim aldığı gün başlar. Ancak ALICI, Sözleşme’nin kurulmasından ürünlerin teslimine kadar ki sürede de cayma hakkını kullanabilir.
2.Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde; Tek sipariş konusu olan ancak tedarik, üretim, stok vb. gibi nedenlerle ayrı ayrı tarihlerde teslim edilen ürün/ler’in olması halinde son malın teslim tarihi dikkate alınacaktır. Birden fazla parçanın bir araya gelmesi ile tamamlanan ürünlerde ise son parçanın teslim tarihi dikkate alınacaktır. Aynı ürün/ler’in belirli bir süre boyunca düzenli olarak tesliminin yapıldığı sözleşmelerde ilk ürünün teslim tarihi dikkate alınacaktır.
3.ALICI cayma talebini 0850 241 9565 nolu telefondan çağrı merkezini arayarak kullanabilir. ALICI Cayma hakkını kullanarak iptal ve iade işlemleri yapmak için web sitesindeki Siparişlerim bölümünden yönergeleri izleyerek gerçekleştirebilir.
4. ALICI tarafından cayma hakkının, ürün/ler’in kendisine teslimini takip eden 14 (ondört) günlük süre içerisinde yazılı veya müşteri hizmetleri aracılığıyla sözlü olarak SATICI/SAĞLAYICI’ya bildirimde bulunmak suretiyle kullanılması durumunda, ürün/ler anlaşmalı nakliye firması ile teslim edildiyse SATICI/SAĞLAYICI, anlaşmalı nakliye şirketi ile gönderilen ürün/ler’in ilk satıldığı haliyle yani hasar almayı önleyici şekilde paketlenmiş olarak fatura aslı ile birlikte talebin kendisine iletildiği tarihten itibaren 7-14 gün içinde kurulum yapılan adresten tutanakla teslim almakla yükümlüdür.
5.ALICI tarafından cayma hakkının, ürün/ler’in kendisine teslimini takip eden 14 (ondört) günlük süre içerisinde yazılı veya müşteri hizmetleri aracılığıyla sözlü olarak SATICI/SAĞLAYICI’ya bildirimde bulunmak suretiyle kullanılması durumunda, ÜRÜN/ler anlaşmalı kargo firması ile teslim edildiyse ALICI, cayma hakkını kullandığına dair bildirimi SATICI/SAĞLAYICI’ya yönelttiği tarihten itibaren 10(on) gün içinde anlaşmalı kargo firması ile gönderilen ürünü SATICI/SAĞLAYICI veya yetkilendirmiş 3. kişiye; teslim edilen ürünün faturası, (İade edilmek istenen ürünün faturası kurumsal firmaya düzenlenmiş ise, iade ederken kurumun düzenlemiş olduğu iade faturası ile birlikte gönderilmesi gerekmektedir. Faturası kurumlar adına düzenlenen sipariş iadeleri İADE FATURASI düzenlenmediği takdirde tamamlanamayacaktır.) kargo teslim tutanağı örneğini, iade edilecek ürünlerin kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte, kapağı açılmamış, eksiksiz ve hasarsız olarak geri göndermek zorundadır. İşbu maddede sayılan belgeler olmaksızın veya eksik, hasarlı olarak gönderilen ÜRÜN/ler, karşı ödemeli olarak ALICI’ya geri gönderilecek ve bedeli iade edilmeyecektir.
6.ALICI, cayma hakkı konusu olan ürünü anlaşmalı kargo şirketi ile ücretsiz olarak geri gönderebilir. SATICI/SAĞLAYICI’nın anlaşmalı olduğu kargo şirketi dışında başka bir şirketin seçilmesi, halinde yapılacak iadelerin tüm masrafları ALICI’ya ait olacaktır. ALICI’nın bulunduğu yerde SATICI/SAĞLAYICI’nın anlaşmalı olduğu kargo şubesi olmasına rağmen, ürünü başka bir firma ile karşı ödemeli olarak göndermesi durumunda, iade edilecek ürün bedelinden kargo ücreti düşülerek bakiye kalması halinde kalan tutar iade edilecektir.
7.ALICI’nın cayma hakkı kullanım süresi bittikten sonra, standart ürünlerde keyfi iade alınmamaktadır.
8.ALICI’ nın cayma hakkını kullandığı durumda kusurundan kaynaklanan bir nedenle malın değerinde bir azalma olursa veya iade imkânsızlaşırsa ALICI kusuru oranında SATICI/SAĞLAYICI’nın zararlarını(mal bedeli, sözleşme kurmak için yapılan masraflar vb diğer) tazmin etmekle yükümlüdür.
CAYMA HAKKI KULLANILAMAYACAK ÜRÜNLER:
1.Niteliği itibariyle iade edilemeyecek ürünler; tek kullanımlık ürünler, kopyalanabilir yazılım ve programlar, hızlı bozulan veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürünlerde cayma hakkı kullanılamayacak olup bu ürünlerin iadesi kabul edilmemektedir.
2.ALICI'nın özel istek ve talepleri uyarınca üretilen veya üzerinde değişiklik ya da ilaveler yapılarak kişiye özel hale getirilen ya da niteliği itibariyle iade edilemeyecek, hızla bozulma veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan ürün söz konusu olduğunda ALICI cayma hakkını kullanamaz. Ayrıca,
- Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
- Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
- Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
- Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
- Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
- Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine, veri kaydedebilme ve veri depolama cihazlarına ilişkin sözleşmeler.
- Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
- Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
- Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayri maddi mallara ilişkin sözleşmeler.
- Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
- Kozmetik ve kişisel bakım ürünleri, iç giyim ürünleri, mayo, bikini, kitap, kopyalanabilir yazılım ve programlar, DVD, VCD, CD ve kasetler ile kırtasiye sarf malzemeleri (toner, kartuş, şerit vb.) iade edilebilmesi için ambalajlarının açılmamış, denenmemiş, bozulmamış ve kullanılmamış olmaları gerekir.
3.ALICI cayma süresi içinde ürünü işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanma talimatlarına uygun olarak muhafaza etmez ise meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu olacaktır.
4.ALICI’nın, 6’lı 12’li veya 24’lü karışık veya tekil aroma içeren siparişlerinde cayma hakkını kullanabilmesi için sipariş etmiş olduğu koli içeriğinden hiçbir ürünün eksik/yanlış, kapağı açılmış/tüketilmiş olmaması ve SATICI’ya eksiksiz ve hasarsız bir şekilde iade etmesi gerekmektedir. Aksi halde ALICI’nın iade talebi kabul edilmeyecektir.
TEMERRÜT HALİ VE HUKUKİ SONUÇLARI
ALICI, ödeme işlemlerini kredi kartı ile yaptığı durumda temerrüde düştüğü takdirde, kart sahibi banka ile arasındaki kredi kartı sözleşmesi çerçevesinde faiz ödeyeceğini ve bankaya karşı sorumlu olacağını kabul, beyan ve taahhüt eder. Bu durumda ilgili banka hukuki yollara başvurabilir; doğacak masrafları ve vekâlet ücretini ALICI’dan talep edebilir ve her koşulda ALICI’nın borcundan dolayı temerrüde düşmesi halinde, ALICI, borcun gecikmeli ifasından dolayı SATICI’nın uğradığı zarar ve ziyanını ödeyeceğini kabul eder.